Bankgirot söker Vendor Manager

2018-06-25 Är du en initiativtagande och relationskapande person? Vill du arbeta som Vendor Manager på ett av Sveriges mest erfarna fintech-bolag? Bankgirot utvecklar sin Vendor Managementfunktion och söker nu nya medarbetare!

Din vardag

I rollen som Vendor Manager är du avtalsansvarig för ett av Bankgirots viktiga IT-avtal. Du tillhör Bankgirots IT-organisation och ansvarar för att säkerställa leverans; vad gäller till exempel budget, samarbetsformer och SLA/OLA. Du har också ett ansvar att kontinuerligt driva förbättring och förändring för att samarbetet ska fungera så bra som möjligt.

Du kommer bland annat att ansvara för att:

  • Skapa, underhålla och förbättra samarbetsformer och leveranser
  • Säkerställa att Service Providers har tillgång till och är insatta i styrande dokument
  • Förhandla OLA med Service Providers i linje med övergripande SLA
  • Bevaka Service Providers leveransförmåga genom hela livscykeln
  • Genomföra riskanalyser

I rollen så kommer du att ha nära samarbeten med leverantörer, service managers, arkitekter, inköp, risk och övriga medarbetare på IT. Du sitter i ett nytt och modernt kontorslandskap vid Liljeholmen.

Vem är du? 

Vi söker dig med erfarenhet av avtalsstyrning inom IT. Du har tidigare arbetat med olika leverantörer och tjänsteleveranser. Vidare ser vi att du också har en bra förståelse för marknaden och tjänster inom området.

Som person är du bra på att bygga relationer, är pragmatisk och initiativtagande. Du har även en akademisk utbildning inom IT, ekonomi eller juridik. För att trivas ser vi att du är flexibel då du kommer att arbeta i en föränderlig miljö.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Catarina Andersson, på 076- 000 18 86 elller catarina.andersson@wiseit.se. Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!