Bankgirot söker engagerade kundrådgivare

2018-11-22 Vi söker nu engagerade kundrådgivare till vårt härliga team på Bankgirots Kundservice. Som kundrådgivare är du tillsammans med dina kollegor ansiktet utåt för Bankgirot i kontakten med kunderna och levererar kundsupport i världsklass. Låter det här intressant? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområde

Som kundrådgivare tar du emot inkommande samtal och hanterar administrativa ärenden, svarar på frågor och hjälper kunderna till rätt lösning. Frågorna rör Bankgirots produkter och tjänster och våra kunder är banker och bankernas företagskunder.

Många frågor är av mer komplex karaktär och kräver därför att du är lösningsorienterad och kreativ. Du är en positiv person som peppar dina kollegor även när tempot ibland är högt.

Du har goda möjligheter att utvecklas i rollen - det finns helt enkelt alltid något nytt att lära. Tillsammans med dina kollegor bidrar du också aktivt till utvecklingen av vår kundservice.

Du ingår i ett team på ca 20 personer och är placerad i fina moderna lokaler centralt i Liljeholmen. Du rapporterar till teamledare och gruppchef för enheten.

Din profil

Du har tidigare arbetat med service och/eller support, gärna inom bank/finans/försäkring eller telekom. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Du som person

  • Motiveras av att lösa problem och älskar att jobba med kundkontakt
  • Är ansvarstagande och noggrann
  • Har intresse för att sätta dig in i olika system, processer och rutiner
  • Trivs med att arbeta i grupp och sträva mot gemensamt uppsatta mål

Mer om oss 

Bankgirot är Sveriges mest erfarna fintech-bolag. I snart 60 år har vi digitaliserat och garanterat den svenska betalmarknaden. Bankgirots finansiella infrastruktur är en central del av det digitala samhället. Alla företag och privatpersoner med ett bankkonto använder våra tjänster. Vi är en stor del av många människors liv. Bankgirot är faktiskt hjärtat och infrastrukturen som får 60 miljarder kronor att landa på rätt konto – varje dag. Detta innebär att hos oss får du som medarbetare ett stort ansvar och en stor roll oavsett vad du jobbar med.

Övrig information

Intervjuer sker löpande och vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Skicka din ansökan till: charlotta.berg@bankgirot.se Märk din ansökan i ämnesraden med Engagerade kundrådgivare.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Charlotta Berg på charlotta.berg@bankgirot.se eller 08- 725 70 42.

  • Arbetstiderna är varierande med ett löpande schema. Vår kundservice har öppet vardagar kl 08:00-19:00.
  • Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
  • Goda förmåner , såsom friskvårdsbidrag och Rikslunchen